SOSYAL MEDYA OPTİMİZASYONU NEDİR?

6 Ocak 2013 Pazar tarihinde yazılmıştır.



Son günlerde herkes sosyal medya optimizasyonundan konuşuyor. Kimilerine göre artık SEO öldü yerine SMO var. Kimilerine göre SMO SEO nun bir kolu. Anlayacağınız her kafadan bir ses çıkıyor. Tabi ortadaki karmaşayı bir kenara bırakır isek sosyal medya ve sosyal medya optimizasyonunun bu kadar çok konuşuluyor olması güzel. Demek ki bizde keşfettik. Keşfettik derken faydaları anlaşıldı. Hem düşük maliyetli,  hemde web sayfalarına yüksek ve daha hızlı trafik sağlamasından ötürü yurtdışında zaten çoktandır kullanılıyordu. Artık Türkiye'de uyandı. Sosyal Medya'dan korkmuyoruz. Ama öğrenecek çok şeyimiz var.


Dijital Pazarlama gerek çevrimiçi gerek ise çevrim dışı yapılan tüm pazarlama faaliyetlerini kapsayabilir, ama tek bir şartla; bu şart ise pazarlama faaliyetinin içinde dijital bir dönüşüm oluşturulması ve/veya hedeflenmesidir. Dijital dönüşüm ise herhangi bir pazarlama faaliyetinde dijital teknoloji içeren bir uygulamanın kullanılması ve/veya kullanılmaya özendirilerek pazarlama faaliyetinin yararına bir kazanç yaratılmasıdır. Online pazarlama ise internet üzerinde gerçekleştirilen çevrimiçi faaliyetler ile sınırlıdır.

Çevrim içi Online pazarlamanın farklı metodları vardır. Bu metodlar kullanılan teknoloji ile birebir bağlantılıdır.Mesela arama motorları internet üzerinde aranan bilgiye ulaşmak üzere geliştirilmiş teknolojilerdir. Birden fazla eksen üzerinde düşünüp karar veren ve buna göre endeskleme yapan arama motorlarının çalışma prensiplerini iyi anladığınız takdirde bu prensipleri manipüle ederek gerçekleştirdiğiniz pazarlama faaliyetlerine "SEM-Search Engine Marketing" yani "Arama Motoru Pazarlaması " denir. SEM in en önemli araçlarından bir tanesi SEO dur. Yani web sitenizde veya bloğunuzda anahtar kelimeler ve linkler başta olmak üzere diğer SEO araçları ile yaptığınız manipülasyonlardır. Bir diğer SEM yöntemi ise PPS Pre Paid Search  yani arama ağlarında verilen paralı reklamlardır.


Sosyal Medya Pazarlaması ise sosyal ağlarda yapılan ve takipçiler ile etkileşime girerek mesajnız doğrultusunda doğrudan aksiyon aldırmayı hedefleyen pazarlama faaliyetleridir. Bu kimi zaman bir linkin ziyaret edilerek okunması, bir formun doldurulması, bir dökümanın indirilmesi, üye olunması, yorum yapılması ya da kimi zaman bir yarışmaya,çekilişe katılarak promosyon kazanılması vb. leri olabilir. Elimizdeki her pazarlama aracında olduğu gibi sosyal medyayı da etkin kullanmanın belli yöntemleri var. Ve dahası yine elimizdeki her pazarlama aracında olduğu gibi sosyal medyayı etkin kullanmak için yapılması gereken minimumlar var. Tam burada doğrulamaya yeniden ihtiyaç duyduğum  "optimizasyon" kelimesinin Büyük Türkçe Sözlük'teki anlamına bir kez daha bakmaya ihtiyaç duydum. Çünkü yazının devamında sık sık optimizasyondan bahsediyor olacağız. Sözlüğe göre ;

optimizasyon   En uygun duruma getirmek

imiş. Öyleyse Sosyal medya optimizasyonundan konuşurken ;  sosyal medyada  pazarlama faaliyetlerimizi bütünleyen ve sosyal medya etkileşimimizi sağlayan tüm araçların en uygun hale getirilmesinden bahsediyor olmalıyız. Bu durumda " en uygun hal" ise bu araçların kolaylıkla erişilebilinir, kullanılabilinir ve etkileşimi arttrıcı özelliğe sahip olmasıdır.

Sosyal Medya Pazarlaması daha çok yeni bir kavram. SEM in kapsama alanı içerisinde mi yoksa başlı başına bir pazarlama faaliyeti mi bunu zaman içerisinde görüyor olacağız. Ben buna karar vermek için henüz erken olduğunu düşünüyorum. Temkinli yaklaşıyorum zira Sosyal Medya Pazarlamasının Arama Motoru Pazarlamasına da katkısı olduğunu biliyorum ve zamanla bu katkının ağırlığının daha da artarak büyüyeceğini düşünüyorum. Ancak her ne başlığın altında ve hangi alt kırılımda olur ise olsun Sosyal Medyayı bir pazarlama aracı olarak kullanmak, dahası etkin kullanmak için yapılması gerekenler var. Ve bu yapılması gerekenler minimumlar dahil sosyal medya optimizasyonudur. Bundan sonraki blog yazısı ise aşağıdaki gibi devam edecek. Şimdilik sadece ilk 2 maddeyi bu yazıda yayınlıyorum ancak devamı daha kalabalık bir liste olacak. Siz bu iki maddeyi konuya ısınma amaçlı hazırlıklarınız olarak önden okuya durun birkaç gün içerisinde aşağıdaki başlıkla birlikte yeni yazıyı yayınlamış olurum.

SOSYAL MEDYA OPTİMİZASYONU İÇİN YAPILMASI GEREKENLER NELERDİR ?

1)  Olmaz ise olmazların başında muhakkak ve muhakkak birer sosyal medya hesabı açmış olmanız geliyor elbette. İhtiyacınıza ve ulaşmak istediğiniz kitlenin alışkanlıklarına uygun olarak kullanabileceğiniz farklı pek çok sosyal mecra var. Bunlardan en az 1 tanesini seçmeli ve hesabınızı oluşturmalısınız. Türkiye'de en çok kullanılan sosyal medya mecraları twitter, facebook, youtube, pinterest , foursquare, instagram ve tabiki blogger, tumblr vb. blog alt yapılarıdır.

2) Web sayfanızda sosyal medya tuşlarını muhakkak eklemeniz gerekiyor. Tuşlarınızı sayfanızın en görünen yerini seçerek ve ziyaretçilerinizi aksiyon aldırmayı hedefleyecek şekilde yerleştirmeniz gerekmektedir. Örneğin ; kendi bloğum özelinden gider isek bu sayfaya yerleştirdiğim facebook sayfasını beğen tuşunu ben hiç yeterli bulmuyorum. Kesinlikle aksiyon aldırmaya özendirici olmadığı gibi farkedilir bile değil. Neden tutuyoruma gelince eğitimlerde ve danışmanlıklarda  örnek olarak gösterebilmek için tabi ki .

Şimdilik bu kadar !


SOSYAL MEDYA OPTİMİZASYONU NEDİR? için “2 yorum” bulunmaktadır.