GOOGLE PAGE RANK VE BACKLİNKLER NEDİR?

2 Ocak 2013 Çarşamba tarihinde yazılmıştır.


Google Page Rank'in ne olduğuna dair en iyi tanım Wikipedia'da yapılmış.
PageRank, Google'ın site sıralamasında kullandığı algoritmanın sonucu sitenize verdiği değeri gösteren basitleştirilmiş 0'dan 10'a kadar olan bir değerdir Bu değer genel olarak özgün bir içeriğe, sayfaya verilmiş bağlantılara ve bağlantı veren sayfaların kalitesine bağlı olarak değişir. Pagerank, değer olarak sitenizin Google tarafından arama sonuçlarında sıralanmasını ve Google tarayıcısının sitenizi kontrol etme sıklığını etkiler.

Sayfa Değeri, sitenin doğal yapısına ve link içeriğine uygun olarak sitenin değerinin bir göstergesidir. Google, bir linki A sayfasından B sayfasına, B sayfası için A sayfasını kullanarak bağlar. Aynı zamanda sayfanın hakkının yenmemesi için bazı içerik analizleri de yapar. Kendisini "önemli" yapan kriterlerde iyi yerlerde olan bir site önem sıralamasında diğer sitelerin üzerine çıkacaktır. Yani bir sitenin Google Arama sonuçları sıralamadaki yeri onun için önemli olan birçok kriterlerin birleşimi sonucunda belirir.

Google Page Rank e göre 10 en iyi sıralama iken 1 en düşük olandır. Page Rank'iniz sitenizin Google nezdindeki popülaritesini gösterirken ne kadar sıklıkla Google botları tarafından ziyaret edileceğini ve endeksleneceğini de belirler. Öte yandan aramaya esas anahtar kelimeler ile alakası bakımından aramalarda hangi sayfada ve hangi sırada çıkacağıda gene page ranke göre belirlenir. Google Page Rank'in formülü ise ;

PR(B) = (1-d) + d x ( PR(A1) / N(A1) + ... + PR(An) / N(An) )



Bu formül aslında internetteki topolojinin çıkarılması esasına dayalıdır. Eğer "Site A ", "Site B" nin içeriğini alıp paylaşıyor ise bu ; "Site A" nın "Site B" nin kendi kullanıcıları tarafından ziyaret edilmek isteneceğini düşünmesinden kaynaklanmaktadır.  Öyleyse "Site B" önemlidir çünkü takip edilmek istenen bir içeriğe sahiptir. Bu durumda "Site A", yani linki paylaşan site ne kadar yüksek page rank değere sahip ise "Site B" nin de değeri o kadar yükselecektir. Diğer taraftan "Site A" nın dış linki ne kadar az ise "Site B" nin page ranki buna orantılı olarak daha da artacaktır. O zaman Page Ranki yüksek olmayan sitelere linkinizi yerleştirmenin ya da  reklam vermenin size faydası olmayacaktır.

Diğer taraftan link veririken diğer siteler tarafından link açıklaması olarak aynı kelimenin kullanılması arama sonuçlarında sizi daha da üst sıralara taşıyacaktır. Ayrıca eklenen linkin index sayfasında olması önemlidir, backlink olarak başka sayfalara eklenen linklerin size çok bir faydası olmayacaktır hatta zararı bile dokunabilir. Link alırken ise aldığınız linkteki anahtar kelimeler sizin için önemlidir. Sizin sitenizi açıklayan anahtar kelimeleriniz ile paylaştığınız içeriğin anahtar kelimeleri arasında alaka olması page rank hesaplarken dikkat edilen bir diğer unsurdur.  Bunları muhakkak gözönünde bulundurun.

Link vermek için kullanacağınız etiket " <a href=www.aslhnky.com  title="baslik" > olacaktır. Title kısmını kısa tutmaya gayret edin. Bu linkler çoğunlukla sayfanın header veya footer kısmına yerleştirilir. Ancak en uygunu hangisi derseniz footer kısmını tercih etmelisiniz. Düz linkler vermekten kaçının çoğunlukla çapraz linkler ile çalışmayı tercih edin. Yani bir ana siteniz bir de yedek siteniz olsun. Yedek sitenizde link biriktirirken esas gücü ana sitenizde toplayın. Çoğu web master sitelerinin SEO sunu birbirlerine verdikleri linkler ile yaparlar. Ve yapılan yanlışlardan en önemlisi sen bana bende sana anlayışıdır. Arama Motorları artık buna kanmıyorlar. Yakında çapraz linkleride tespit ediyor olacaklarını düşünüyorum. Bu yüzden önümüzdeki yıllar içerisinde telif vb. açıdan değerli içerik üretmek her zamankinden daha da ön planda olacak.

RSS akışları ile içerik çekmek ise gene Google tarafından çokta önemsenmeyen bir metod. Sitenizde kullanıcılarınızın faydalanabileceği haber ve içeriği yayınlıyor olmanız trafiğinizi ve sürekliliği arttıracak bile olsa Google nezdinde değerinize bir katkı yapmayacaktır. Bunları bir web sitesini yönetirken muhakkak gözönünde bulundurmanız gerekiyor. RSS akışları ve SEO ile ilgili bir önceki blog yazıma linkten ulaşabilirsiniz. Örneğin şimdi konu ile bağlantılı olan eski bir blog yazıma iç bağlantı vererek bir nevi SEO aktivitesi yaptım. Eski yazımdaki ve yeni yazımdaki etiketlerime baktığımda hemen hemen benzer etiketler var. Her iki yazının içeriği ise birbiri ile bağlantılı ve birbirini tamamlıyor. Yazının içeriğindeki anahtar kelimelerim ise birbirinin aynı veya benzeşi. O zaman bu durumda iç link vererek page rankimi arttırmak için iyi bir hamle yapmış olabilir miyim? Evet, iç bağlantılar vermek dış bağlantılar kadar etkilidir ve bir SEO metodudur.



Diğer  page rank hesaplayan prestijli web siteleri ise Technorati ve Alexa dır.  

GOOGLE PAGE RANK VE BACKLİNKLER NEDİR? için “0 yorum” bulunmaktadır.