FACEBOOK DUVARINIZDA YÜKSEK ETKİLEŞİM İÇİN NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ ?

29 Aralık 2012 Cumartesi tarihinde yazılmıştır.



Bu gün facebookla ilgili yazacağız. Facebook hayran sayfalarına olan ilgiyi arttırmak için pazarlamacıların kullanabileceği organik taktik ve stratejiler üzerinde durmaya devam ediyoruz.Facebook da yaptığımız paylaşımların EdgeRank puanınıza göre daha çok sayıda kişiye ulaştığını herkes biliyor artık. EdgeRank ise etkileşim oranlarınız arttığı sürece artıyor. Bunun için ise belli taktikler üzerinden yürümeniz lazım. Dikkat etmemiz gereken faktörler ise yaptığımız seçimlerin özellikleri olmalıdır. Öyleyse ;


1) Bir numaralı önceliğimiz paylaşım zamanları üzerine olmalı. Hangi gün , hangi saat zamanla kazanılan bir ölçüdür. Siz hayranlarınızın hangi gün ve saat daha aktif olduğunu zaten zamanla öğreniyor olacaksınız ama bu bilgiyi daha hızlı öğrenmek için veri takibi yapmalısınız.

2) İkinci öncelik ise paylaşım sıklığıdır. Unutmayın hayranlarınızın duvarında gereksiz ve boş paylaşımlar yaptığınız takdirde sizi haber kaynaklarından uzak tutabilecekleri araçlar mevcut. Bu yüzden sık paylaşım yapacağınız zamanlarda hedefleme kullanmanızı öneririm. Böylelikle spamlenmekten kurtulursunuz.

3) Son önceliğiniz ise görsel seçimleriniz ve bunları hangi taktikler ile kullanacağınız. Yani az laf nitelikli görsel kuralı.


Peki önceliklerimizi seçtikten sonra neye dikkat etmemiz gerekiyor? Tabi ki hangi etkileşim biçimini en çok arzuluyoruz buna karar vermek lazım. Çok kişiye ulaşmak istediğimize göre EdgeRank puanına oynamalıyız. EdgeRank puanınızın daha yüksek olması için beğenilerden çok yorumlara ihtiyacınız var. Burada EdgeRank nedir ve nasıl hesaplanır vb. konulara girmeyeceğim ancak bilmeniz gereken Facebook paylaşımlarınızın daha çok kişiye ulaşması için yüksek EdgeRank puanına ihtiyacınız olduğu. Şimdilik bu puan hesaplanır iken yorumların beğenilere göre daha değerli olduğunu aklınızda tutmanız yeterli. Merak etmeyin EdgeRank'ten de bahsedeceğim ama şimdi değil.

Madem yorumlar daha değerli o zaman yorum yaptıralım diyeceksiniz. Yok işte öyle kolay değil. Yorum yaptırmak için kullanılan bazı taktiklerden konuştuk ama onları her zaman kullanamazsınız. Çünkü hayranlarınız tarafından doğrudan size ait mesaj olarak algılanmayabilme ve spam olarak düşünülme ihtimalini akılda tutmak lazım. Öyleyse soru sorabiliriz. Bu güzel bir yöntem ,sorular az laf nitelikli görsel kuralını en etkin kullanma metodudur .Hem beğeni alır hem de yorum toplayabilirsiniz. Görseliniz çok çarpıcı ise paylaşılır da. Ama bazen önemli bir mesajınızı iletmeden önce stratejik olarak EdgeRank puanınızı yükseltmek isteyebilirsiniz. O zaman yapmanız gereken önemli mesajdan önceki 1 veya 2 gönderi de "caption this" taktiğini kullanarak hedefa yırmaksızın EdgeRank puanınızı arttırmak olabilir. Ama dikkat bunu çok sık kullanmamak lazım.

Her zaman ölçmekten bahsediyorum. Sosyal ağlar üzerinde biriken verinin sosyal ağların en önemli zaafı olduğunu söylüyorum. Çünkü verinin yeterince okunmadığını düşünüyorum. Meraklısı için şimdi bir infografik paylaşmak istiyorum. Sektör bazında Facebook üzerinde hangi günler paylaşım yapmanın hem hedeflemeyi hem de etkileşimi en yüksek seviyede tutacağını araştırmışlar ve keyifli bir infografik haline getirmişler.

FACEBOOK DUVARINIZDA YÜKSEK ETKİLEŞİM İÇİN NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ ? için “0 yorum” bulunmaktadır.